Reeducacions Psicopedagògiques
Què són?
Les reeducacions psicopedagògiques són intervencions que realitza un professional de la Psicologia o la Psicopedagogia amb l'objectiu de reorganitzar, reestructurar i/o reconstruir aquells coneixements que van ser assolits només parcialment; buits o mancances que en algun moment del procés d’aprenentatge es van quedar sense omplir. En aquest sentit, serien com esquerdes que dificulten els posteriors aprenentatges i la solidificació dels mateixos.
En quins casos?
Les intervencions psicopedagògiques estan recomanades en situacions de dificultats d'aprenentatge:
-
En l'adquisició de la lecto-escriptura
-
En la comprensió lectora
-
En l'adquisició del càlcul i les matemàtiques
-
En dificultats d'orientació temporo-espacials
-
En dificultats d'atenció i concentració
-
En situacions d'hiperactivitat que impedeixen centrar l'atenció
La tasca del professional és, en aquests casos, trobar vies alternatives per a la reconstrucció dels coneixements.
Ajudar el nen a teixir novament una xarxa que connecti els coneixements adquirits.
Activar les àrees cognitives i emocionals inhibides.
Potenciar la seva capacitat d'integració i assimilació de continguts.
En què consisteixen?
Les reeducacions psicopedagògiques es fan a partir de l'acompanyament emocional a les dificultats. Es fa servir material pedagògic adaptat a les necessitats particulars del nen. Es prioritza l'enfortiment dels punts febles i la validació dels punts forts amb l'objectiu de restaurar l'autoconfiança i seguretat del nen en si mateix. Cada persona és diferent, cada nen té unes necessitats particulars, per tant, tot i haver-hi un procés comú d'observació, intervenció i valoració de resultats, cada reeducació psicopedagògica està 'feta a mà', per adaptar-se a cada nen i la seva singularitat.